torsdag 19 januari 2012

Virkgruppens garnbyte

Jag är med i ett hemligt garnbyte på den virkgrupp jag är med på. Dessa frågor ska jag svara på:

  • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Ull älskar jag. Raggsocksgarn. Men jag tycker inte så mycket om tunt virkgarn.

  • Vilken eller vilka är dina favoritfärger? Rosa, creme, vitt, champagne, dimgrön, melerat

  • Vad tycker du mest om att virka? Mormorsrutor

  • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat? En stickad kappa

  • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?) Trä

  • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? Tovning

  • Vad tycker du om att unna dig själv? God medelhavsmat

  • Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit? Te, English Breakfast, och cola.

  • Favoritgodis? Saltlakrits och mörk choklad

  • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.) Jag quiltar (alltså syr i lapptäcksteknik)

  • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Kärleksromaner, successtories, biografier

  • Har du några allergier mot livsmedel? Ägg och äpplen

4 kommentarer:

  1. Om du vill lära dig tova kan jag varmt rekommendera denna bok: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127119939
    /Blandmissbrukaren

    SvaraRadera
  2. Ull jag ser du gillar, va bra ;) Jag din hemliga bytesvän vara men mer säger jag intet ;)

    SvaraRadera
  3. Vi bor 68 mil ifrån varandra, vi båda gillar rosa ;)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar polka, metallvirknålar och vill virka en tröja

    SvaraRadera