tisdag 10 januari 2012

Vilken dag

Idag skulle jag förnya mitt id-kort. Det gamla gick ut för ett och ett halvt år sedan så det var inte en dag för tidigt. Foton var redan tagna så jag åkte in till stan för att gå till Skatteverket och hämta ett personbevis. Det gick snabbt och så gick jag till banken. Där fick jag vänta en kort stund men när jag kom till kassan fick jag veta att det inte gick att få något leg där eftersom det gamla var för gammalt. Och jag hade ju varken pass eller körkort. Men jag kunde gå till Skatteverket (!) eller polisen sa de. Jag traskade tillbaka till Skatteverket och fick veta att det inte gick för mitt leg var för gammalt!!!
Jag fick ringa efter äldsta sonen som var ledig i dag och han kom ner på stan för att bevisa att jag var jag. Inte ens min kompis som var med och som jag känt i 50 år fick legitimera mig.
Medan vi väntade på sonen fick vi åka ner två våningar och betala på Exchange. Men sen gick det snabbt. Jag fick mäta mig och ta en nytt kort och om två veckor kommer jag få mitt nya id-kort. Med e-leg. Härligt. Men oj, så ont jag har i fötterna efter dessa turer.

1 kommentar:

  1. Ja det kan vara besvärligt att skaffa leg, min svärfar förnyade sitt körkort istället- han är blind och döv och 97 men nytt körkort har han :-)

    SvaraRadera