söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År

Idag är det första dagen på år 2012. Hur ska detta år bli? Ja, det blir som jag gör det, antar jag. Kommer vi uppleva en till nyårsafton eller går jorden under den 21 december? Vad tror ni?

Jag skapade en drink inatt, för att vi skulle ha något att skåla in det nya året. Jag hade köpt blodapelsiner men det var det mest blodlösa jag sett. Jag hällde en liten skvätt ljus rom (Bacardi) i ett cocktailglas och fyllde på med färskpressad apelsin. Den döpte jag till Gott Nytt År och den var faktiskt god. Två och en halv apelsin till varje glas. Testa! Den kanske finns redan. Eller är jag först med den?

Jag gör praktik på PW Quilt & Design. Min goda vän Päivi startar en affär med quilttyger, tillbehör m.m. här i stan. Precis vad som behövs. På lördag, 7/1, är det premiäröppning så kommande vecka blir nog härligt hektisk. Timmarna och dagarna i affären bara rusar iväg. www.pwquilt.se Adressen till webbutiken där det också kommer att finnas erbjudanden för er som inte kan komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar